۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸

مدیرعامل هلال‌ احمر بوشهر:

بانوان امدادگر بوشهری آموزش می‌بینند

بانوان امدادگر بوشهری آموزش می‌بینند

بوشهر- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: بانوان امدادگر بوشهری آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت ۳۵۰ نجات‌گر هلال احمر در دوره بازآموزی و توان‌افزایی اظهار کرد: با توجه به اهمیت آمادگی و سرعت پاسخگویی در حوادث و بحران‌ها دوره‌های بازآموزی و توان‌افزایی سالانه در چندین نوبت در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ویژگی‌های این دوره‌ها را برشمرد و بیان کرد: در این دوره‌ها، نجات‌گران با اصول مکالمه و ارتباطات رادیویی، اقدامات پیش بیمارستانی، اصول جست‌وجو و نجات در جاده و حوادث بین شهری، جست‌وجو و نجات در کوهستان و با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و همجواری با خلیج فارس جست‌وجو و نجات در دریا و ساحل آشنا شده و نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات حوزه‌های تخصص خود به آموزش و تمرین می‌پردازند.

آمادگی علمی و عملی نجات‌گران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تاکید کرد: گسترش سطح دانش و آمادگی علمی و عملی نجات‌گران در نتیجه بخش بودن عملیات و فرایند جست‌وجو و نجات نقش مؤثر دارد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت امداد و نجات و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان بوشهر فصلنامه آموزشی تهیه کرده که به‌صورت مدون و برنامه‌ریزی شده اجرایی می‌شود.

توان‌افزایی ویژه ۳۵۰ نجات‌گر

ایزدپناه با اشاره به دوره بازآموزی و توان‌افزایی ویژه ۳۵۰ نجات‌گر پایگاه‌های امداد و نجات این استان تصریح کرد: ۱۷ پایگاه در سطح استان بوشهر در بخش‌های امداد و نجات جاده‌ای، دریایی و کوهستان در مدت زمان ۴۵ روز در این فرایند آموزشی مشارکت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم این آموزش‌ها ویژه تیم‌های توانا ویژه بانوان امدادگر بوشهری طراحی شده که با توجه به تیم‌های تخصصی خود در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

کد خبر 6263940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha